SureBety – wszystko o zakładach bukmacherskich

    Ninja pierwszym zawodnikiem e-sportu sponsorowanym przez Adidas

    30-04-2020, godzina 15:22 UTC+0200

    Ty też oceń ten post
    Ocena: 5/5
    Głosów: 1
    Aby ocenić ten post, musisz się zalogować.

    Wielkie marki wchodzą w esport

    Profesjonalny streamer i gwiazda e-sportu Ninja, ogłosił właśnie, że podpisał kontrakt z niemieckim Adidasem. Kwota jaką otrzyma za reklamę nie została ujawniona.

    Adidas przygotował z tej okazji nawet specjalny spot reklamowy z graczem w roli głównej, który obejrzało już niemal 2 miliony osób. Jest to pierwszy przypadek, w którym ten znany producent odzieży i obuwia sportowego sponsoruje pojedynczego gracza, a nie tylko całą drużynę.

    Z tej okazji Adidas wypuścił limitowaną serię butów Ninja Nite Jogger, które wyprzedały się dosłownie w jeden dzień, a więc już teraz można postawić tezę, że współpraca przebiega z sukcesem. To znakomita wiadomość, ponieważ oznacza, że największe marki z całego świata zaczynają się interesować e-sportem, wychodząc poza areny stadionów piłkarskich czy lekkoatletyczne tory.

    Co to oznacza dla profesjonalnych zawodników gier online?

    Na współpracy zyska cała branża rozgrywek gier online, dzięki temu, że do drużyn dopływa coraz więcej środków finansowych. To zwiększa profesjonalizację rozgrywek i przyciąga nowych pasjonatów, którzy z gry uczynili sposób na życie.

    Z pewnością spopularyzuje to też zakłady bukmacherskie na e-sport, dzięki coraz większemu zainteresowaniu mainstreamowych sponsorów i mediów. Choć nie wiemy, jaką kwotę uzyskał gracz za promowanie Adidasa, to jedno jest pewne: nie były to małe pieniądze.

    Ninja przeszedł wcześniej z Twitcha na platformę streamingową Microsoftu Mixer i nieoficjalnie mówi się, że otrzymał za to 50 milionów dolarów.

    Nie jest to zresztą pierwszy kontakt Adidasa z e-sportem.

    W ubiegłym roku ta firma była jednym ze sponsorów duńskiej drużyny North, a konkurencyjne marki takie jak K-Swiss i Champion także w ostatnim czasie podpisały kontrakty sponsorskie z drużynami. O ile jeszcze kilka lat temu głównymi sponsorami turniejów w League of Legends czy Starcraft 2 byli głównie producenci sprzętu komputerowego i akcesoriów gamingowych, to dziś cyfrową rozgrywką zaczynają interesować się firmy z wielu branż.

    Kim jest Ninja?

    Ninja, a właściwie Richard Tyler Blevins, to jeden z najpopularniejszych na świecie streamerów i gwiazda e-sportowych rozgrywek w Fortnite, który gra zawodowo także w Halo i Apex Legends. Uznaje się go nawet za jednego z głównych popularyzatorów tej bardzo popularnej sieciowej strzelanki, który w znaczącym stopniu pomógł w wypromowaniu gry.

    Ninja to weteran elektronicznego sportu, który zaczął grać profesjonalnie w 2009 roku, będąc członkiem tak znanych teamów jak Cloud9, Renegades, a ostatnio Luminosity Gaming.

    Ninja streamował także charytatywnie i pomógł zebrać ponad 1,5 miliona dolarów na różne fundacje i akcje dobroczynne. To przede wszystkim jednak jeden z najpopularniejszych na świecie streamerów, który na swoim kanale Youtube zgromadził aż 22 miliony subskrybentów, kibiców dopingujących jego rozgrywki w Fortnite i inne gry online. Łączna liczba wyświetleń jego streamów z tej gry przekracza ponad 2 miliardy, a popularność gracza z pewnością dorównuje super gwiazdom koszykówki czy piłki nożnej.

    Fortnite budzi skrajne emocje – tę grę można kochać albo nienawidzić, ale niezależnie od waszego zdania, codziennie przyciąga ona przed ekrany miliony graczy z całego świata, którzy rywalizują w jej rozgrywkach. To obecnie jedna z najpopularniejszych gier wśród zawodników profesjonalnego e-sportu, takich jak Ninja i sponsorzy będą z pewnością uważnie obserwować wzrost zainteresowania topowymi graczami, licytując się na kolejne rekordowe kontrakty.


    Komentarze

     

    Nie jesteś zalogowany.
    ...a zalogowani dostają więcej. Zaloguj się, jeśli chcesz skomentować ten artykuł.

    Logowanie

    W celu zalogowania się na swoje konto, wypełnij poniższy formularz. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta - zarejestruj się.



    zamknij ×
    Popover Starter

    Jednorazowa oferta

    Jeżeli chcesz:

    Oferuję Ci ZA DARMO 31 minut nagrania video.


     Zgadzam się z Polityką Prywatności
    Top